Voorzieningen toegankelijkheid

Wij willen een open en gastvrije gemeente zijn voor iedereen. Dat betekent dat we ook ons best doen onze kerk fysiek toegankelijk te maken en te houden voor mensen met een beperking. De onderstaande voorzieningen zijn standaard aanwezig. Hebt u nog vragen of speciale wensen, dan kunt u contact opnemen met de koster. Contactgegevens vindt u op de contactpagina.

Ringleiding

In de kerk is een ringleiding aanwezig. Hebt u hulp nodig bij het inschakelen, dan kunt u bij binnenkomst hulp vragen aan de koster of ouderling van dienst. Zij staan bij de ingang van de kerk.

Rolstoel

De kerk is met een rolstoel goed toegankelijk. U kunt vanaf de nabij gelegen parkeerplaats (nagenoeg) drempelloos naar binnen.

Toilet

Onder de toren is een toilet aanwezig. Deze is voorzien van beugels. Het toilet is niet met een rolstoel toegankelijk.

Liedboek/liturgie

In normale diensten is er geen gedrukte liturgie. Bij de ingang liggen liedboeken die u kunt lenen. Als er bij bijzondere diensten en feestdagen wel een liturgie is, kan deze ook in dubbel groot formaat worden afgedrukt. Wilt u er zeker van zijn dat er voor u een groot formaat beschikbaar is, neemt u dan 2-3 dagen van tevoren contact op met de koster.

Grote parkeerplaats

Direct naast de kerk is een grote parkeerplaats. Op normale zondagen is er altijd plaats genoeg. Wilt u bij bijzondere diensten verzekerd zijn van een plek, kom dan op tijd. En als u slecht ter been bent en niet zelf rijdt, kunt u voor de kerk afgezet worden.

Koffie en thee na de dienst

Na de dienst is er gelegenheid om achter in de kerk na te praten en elkaar te ontmoeten. We schenken u graag een kop koffie of thee met wat lekkers erbij.

Bedrijfshulpverlening

Het Witte Kerkje heeft drie gediplomeerde bedrijfshulpverleners.
Bij kerkdiensten en andere activiteiten die door of namens de kerkenraad worden georganiseerd is een bhv ‘er aanwezig.
De bedrijfshulpverlener is opgeleid om in geval van nood de aanwezigen in veiligheid te brengen. Zo weet een bhv'er hoe hij of zij mensen uit een brandend gebouw moet krijgen en hoe hij of zij bij een ongeval eerste hulp moet verlenen.